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Conversations Cruciales – Chapitre 1

Livres / En Français

Stop aux conversations qui dérapent ! Qui a envie d'entrer dans une discussion qui pourrait tourner au vinaigre ? Conversations Cruciales – Savoir et oser dire les choses, véritable boîte à outils pour aller au dialogue, explique comment apprendre à gérer avec aisance toutes les conversations.

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Crucial Conversations – First Chapter

Livres / En Anglais

Crucial Conversations Introducing the New York Times business bestseller that’s transformed organizations and changed the way millions of people communicate. With more than 3 million copies sold, this book gives you the tools to prepare for high-stakes conversations, transform anger and hurt feelings into powerful dialogue, and make it safe to talk about almost anything.

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Crucial Accountability – Chapitre 1

Livres / EN FRANCAIS

Qui ne voudrait pas savoir aborder les situations d'engagement non tenus, stimuler la performance et savoir responsabiliser les gens autour de soi ? Crucial Accountability aborde l'influence par le dialogue avec bienveillance et respect.

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Crucial Accountability – First Chapter

Livres / En Anglais

Qui ne voudrait pas savoir aborder les situations d'engagement non tenus, stimuler la performance et savoir responsabiliser les gens autour de soi ? Crucial Accountability aborde l'influence par le dialogue avec bienveillance et respect.

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Influencer – Chapitre 1

Livres / En Anglais

Comment influencer les autres, changer leur comportement : telle est la question de tous les leaders. Découvrez Influencer, la méthode pour aborder le change management sous un angle nouveau et apprenez à lever les freins qui empêchent de modifier habitudes et modes de fonctionnement. La méthode Influencer a été reconnue “The Change Management Approach of the Year” par MIT Sloan.

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Guide pour savoir tenir des conversations efficaces

Articles / E-BOOK / EN FRANCAIS

Tout leader se doit de motiver et permettre à ses équipes de réaliser ses missions, d’innover et d’intéragir. On évalue la qualité du travail d’un leader à ses actions et non ses intentions. L’équipe dispose-t-elle de ce dont elle a besoin pour performer ?

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Les 10 clés d’un feedback réussi

Autres / E-BOOK / EN FRANCAIS

Pour la plupart d'entre nous, donner et recevoir du feedback fait partie intégrante de notre métier. Néanmoins, pour beaucoup, cette démarche est inconfortable. Trouver la bonne approche et le bon environnement pour échanger et discuter de ces Feedback- qu'ils soient positifs ou négatifs - est souvent accompagné d'angoisse à la fois pour celui qui les donne et pour celui qui les reçoit.

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Les soft-skills dans l’industrie pharmaceutique

Articles / E-BOOK / EN FRANCAIS

Comment développer le courage et libérer la parole ? Fusions et acquisitions, réduction des marges, pression croissante des régulateurs, changements démographiques, préoccupations éthiques et marchés émergents, ne sont que quelques-uns des problèmes que doivent gérer les managers des secteurs pharmaceutique et biotechnologique.

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Comment engager et responsabiliser en entreprise ?

Recherches / E-BOOK / EN FRANCAIS

Les recherches ont prouvé que travailler efficacement en équipe est une composante essentielle au succès. Comment faire pour adresser les problèmes de performance et de comportement avec vos collègues, vos collaborateurs, voire vos managers, sans fragiliser la relation ou pire, créer une situation de conflit, risquer le bon déroulement d’un projet ou mettre en jeu votre carrière ? Comment faire pour responsabiliser les autres?

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Comment multiplier par 10 sa capacité d’Influence ?

Recherches / E-BOOK / EN FRANCAIS

Nous vivons dans un monde où l’on nous fait croire qu’il existe des solutions toutes faites pour tous les problèmes, mêmes les plus complexes tels que les problèmes comportementaux. A chaque problème sa solution : nous cherchons l’astuce qui fera la différence pour améliorer son quotidien, devenir plus performant, plus agile ou encore plus innovant ! Malheureusement, la plupart de ces « solutions miracles » ne fonctionnent pas car les problèmes eux-mêmes n’ont pas une cause unique, ils ont pour origine une combinaison de plusieurs causes.

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Le coût des conflits dans une entreprise

Recherches / RECHERCHE / EN FRANCAIS

D'après l'étude, 95% des employés d'une entreprise rencontrent des difficultés à partager avec des collègues les choses qui les gênent et les concerne. Cela a des répercussions sur les résultats d'équipe au sein de l'entreprise.

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The Leaders Guide to Effective Dialogue – The One Skill That Can Make or Break Your Influence and Results

Articles / E-BOOK / EN ANGLAIS

A leader’s influence can’t be underestimated. Leaders are responsible to motivate and enable their team to execute, innovate, interact, etc. A leader’s work is best distilled and examined at the very point where intention meets action. Can the team actually deliver on its potential or promise?

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Mind The Gap – The Essential Guide to Workplace Accountability Ebook

Recherches / EN ANGLAIS

Accountability isn't hot to pick ! How to build a culture of accountability in the organisation ?

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How to create a speak-up culture

Articles / En Anglais

Most of us have seen what not speaking up looks like. Perhaps we know what it feels like to not be able to speak up within our organization.

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Four Keystone Practices of a high performance culture

Articles / En Anglais

Training and development professionals who invest in skills training to optimize the cultural operating system reap daily rewards for their investment. Studies suggest that the culture of an organization can account for one third to one half of its growth and profitability

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Rompre la loi du silence

Recherches / EN FRANCAIS

La prochaine grande avancée en matière de sécurité et de santé au travail se fera en changeant les comportements en profondeur. Il faut rompre la loi du silence. Les nombreuses avancées en matière de sécurité au travail peuvent être attribuées à l’amélioration des équipements, des procédures, des systèmes et des formations techniques. Ces nombreux outils ne permettent toutefois pas aux entreprises de faire face aux challenges liés aux comportements humains qui freinent la mise en place d’une véritable culture de sécurité (les habitudes ancrées, les normes sociales, les pratiques informelles).

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Women in the workplace – Emotional Inequality: Skills to Minimize Social Backlash

Recherches / En Anglais

Emotional inequality is real and it is unfair. And while it is unacceptable and needs to be addressed at a cultural, legal, organizational, and social level—individuals can take control. Those who use a brief framing statement that demonstrates deliberation and forethought reduce the social backlash and emotion-inequality effects by 27 percent.

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Five Tips for mastering Crucial Conversations

Articles / En Anglais

We’ve spent the last thirty years studying the factors that make conversations turn crucial and the vital behaviors for handling them well. First, let me define what crucial conversations are and why they are important and then I’ll share five things you must do in a crucial conversation to secure results and improve relationships

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Five Tips to resolve violated Expectations, Broken Commitments and Bad Behavior

Articles / En Anglais

The habit of not holding others accountable in the face of possible disaster is all too common. Our research shows 95 percent of a company’s workforce struggles to confront their colleagues and managers about their concerns and frustrations. As a result, they engage in resource‑sapping avoidance tactics including ruminating excessively about crucial issues, complaining, getting angry, doing extra or unnecessary work and avoiding the other person altogether

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The human side of change

Articles / En Anglais

When it comes to change, one thing is for certain: humans will resist. Whether it comes from comfortable executives who hate “rocking the boat,” skeptical longtimers who’ve seen countless initiatives fail, or from worried employees whose jobs are on the line, resistance is a common and destructive part of any change equation. But despite such widespread resistance, some change initiatives enjoy incredible success. What sets them apart?

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Silent Judgement

Articles / En Anglais

Is the organization where you work inclusive or intolerant? Is your work environment accepting or prejudiced? Is your leader an ally or a bigot or both? These judgments about bias have profound impacts on organizations, work teams, and individual employees. And yet few of us even realize when they are being made, because they are silent judgments. They’re not debated or even discussed.

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The Five Pink Slips of the Tongue

Articles / En Anglais

Marianne C. thought she was in a “safe” staff meeting where open discussion was encouraged so she spoke up and shared her opinions. After the meeting, she found herself in and out of the discipline process and shortly thereafter demoted. Ultimately, she lost her chance for advancement at the hospital.

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Eliminating cultures of silence

Articles / En Anglais

VitalSmarts’ research reveals that there are five key issues that if not handled correctly will ultimately lead to failed execution or worse, tragedy. They also found that 90 percent of businesses routinely suffer from one or more of these five key issues. The good news is that organizations who successfully handle these five issues transform cultures of silence into cultures of honesty and effective communication—eliminating potential catastrophes and saving lives.

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Five Tips to Talk Politics with Friends and Family — And Still Have Some Left

Articles / En Anglais

"Our homes, workplaces, communities, and social media feeds are buzzing with political commentary. Discover five tips to be able to turn political issues into genuine conversations that won’t end in hurt feelings and lost friendships."

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Five Tips For Mastering Crucial Conversations

Articles / En Anglais

"Not all conversations are equal. Some are crucial. We will share with you five things you must do in a crucial conversation to secure results and improve relationships."

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Crucial Moments in Management

Articles / En Anglais

When the VitalSmarts founders began their work more than three decades ago, their real interest had nothing to do with communication. What interested them was the study of crucial moments — moments where the way a manager behaves has a profound and disproportionate effect on many things that follow.

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Comment le silence ruine vos projets

Recherches / RECHERCHE / EN FRANCAIS

Le succès d'un dirigeant dépend d'une exécution sans faille de sa stratégie. Dans un environnement global, les stratégies sont mises en oeuvre par des projets cross-fonctionnels tels que lancements importants, mise en place de systèmes d'information globaux, restructurations massives ou autres initiatives majeures

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Managing Tech teams

Recherches / En Anglais

Every industry swears it is unique — that its business environment requires a distinct set of leadership skills and practices. But no sector can make the case for uniqueness better than Tech. Tech’s combination of high-velocity competition, complexity, global talent, and interdependence among rivals is unmatched.

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Crucial Accountability – Five tips to resolve violated Expectations, Broken Commitments, and Bad Behavior

Articles / En Anglais

The habit of not holding others accountable in the face of issues is all too common. Our research shows 95 percent of a company’s workforce struggles to confront their colleagues and managers about their concerns and frustrations. What’s more, our research revealed the ramifications of avoiding conflict are extremely costly.

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Corporate Depression

Recherches / En Anglais

It’s what you can’t see... It’s a well-worn metaphor, but shockingly apt. Leaders steering their organizations through rough waters focus on the obvious dangers—the iceberg peaks that are visible above the waterline. And they fail to account for the enormous undersea bulk of the bergs until ice rips through the hull of their ship.

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